2014/10/22

NIMETÖN (VASEMMAN KÄDEN).


vaikka minä kompuroin sinun sanoissasi
on välillämme tämä sanaton salakieli
jota toveruudeksi kutsutaan

kun sinä käytät rumia sanoja
minä pesen aivosi saippualla lavuaarissa
kun minun sanani ruuhkautuvat
ja takertuvat kurkunpieliin
sinä nostat jaloista ja ravistat rivakasti

kuin tukehtuvaa lasta


taudin kourissa oksennamme
kumpikin kaiken ulos
kohtauksen mentyä
minä luuttuan keittiön matolta
sottaista sanahelinää ja sammakoita


kun sinä puhut joutavia
minä avaan ikkunat ja päästän ne harakoille
kun minä puhun sivu suuni
sinä keräät sanat talteen ja lajittelet
jottei mitään menisi hukkaan


taloudellisinta kuitenkin on
miten olemme oppineet säästämään
sanojamme
ei tarvitse puhua kuin puolet lauseesta
ja sinä tiedät jo lopun

ylijäävät sanat
voimme käyttää lepertelyyn


A.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti